• Aktualności

          • 23 LUTEGO - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ WALKI Z DEPRESJĄ
            • 23 LUTEGO - OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ WALKI Z DEPRESJĄ

            • Depresja to poważny problem, który dotyka coraz więcej osób, w tym również młodych ludzi. 23 lutego obchodzimy Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, aby zwiększyć świadomość na temat tej choroby i zachęcić do szukania pomocy.

              Co warto wiedzieć o depresji?

              Depresja to nie tylko smutek. To choroba, która wpływa na myślenie, emocje i zachowanie.

              Depresja może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci czy statusu społecznego.

              Nie wstydź się prosić o pomoc. Depresję można leczyć.

              Gdzie szukać pomocy?

              Psycholog szkolny, pedagog szkolny: W naszej szkole możesz porozmawiać z psychologiem i pedagogami, którzy wysłuchają i pomogą znaleźć odpowiednie wsparcie.

              Poradnie psychologiczne: Wiele poradni oferuje bezpłatną pomoc psychologiczną dla dzieci i młodzieży.

              Telefon zaufania: Możesz zadzwonić pod numer telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, gdzie uzyskasz wsparcie i informacje: 116111

              Pamiętaj

              Nie jesteś sam. Wiele osób zmaga się z depresją.

              Rozmowa z zaufaną osobą może być pierwszym krokiem do wyzdrowienia.

              Nie bagatelizuj problemu. Im wcześniej zaczniesz leczenie, tym większe szanse na powrót do zdrowia.

              Ważne linki:

              Strona internetowa Ministerstwa Zdrowia na temat depresji

              Strona internetowa Fundacji "Dajemy Dzieciom Siłę"

              Dbajmy o siebie i swoich bliskich. Nie lekceważmy żadnych sygnałów i reagujmy, gdy ktoś potrzebuje pomocy.

               

              Depresja__jak_pomóc_dziecku - ulotka.pdf

          • III EDYCJA MIĘDZYPRZEDSZKOLNEGO KONKURSU MUZYCZNEGO
            • III EDYCJA MIĘDZYPRZEDSZKOLNEGO KONKURSU MUZYCZNEGO

            • III Edycja Międzyprzedszkolnego Konkursu Muzycznego zorganizowanego przez Miejskie Przedszkole Integracyjne "Malinka" w Kętrzynie już za nami. W konkursie dzieci zaprezentowały swoje talenty muzyczne, śpiewając piosenki związane z tematem przewodnim - "Zwierzątka w piosenkach". Konkurs odbył się w radosnej atmosferze, a mali artyści zostali nagrodzeni nagrodami i brawami. Nasz oddział przedszkolny reprezentowała Zosia Miller z grupy "Biedronki" otrzymując wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy. Konkurs był wspaniałą okazją do rozwijania pasji muzycznych najmłodszych.

          • TECHNIKA W 5A I 5B  👨🏻‍🎨🎨
            • TECHNIKA W 5A I 5B 👨🏻‍🎨🎨

            • Obrazy malowane na desce, to wyjątkowe dzieła sztuki, które łączą tradycyjne metody malowania z naturalnym urokiem drewna.

              Uczniowie klas piątych przekształcili proste deski w fantastyczne obrazy, które tętnią kolorem, szczegółami i emocjami.

          • ANANASKI KORZYSTAJĄ Z UROKÓW ZIMY
            • ANANASKI KORZYSTAJĄ Z UROKÓW ZIMY

            • "Zima, zima za oknami

              Bawcie się dzieciaki z nami"

              Wykorzystując słoneczną, zimową aurę Ananaski korzystają z uroków zimy. Dzieci ubrane w ciepłe kombinezony aktywnie spędzają czas na świeżym powietrzu. Uśmiechy na twarzy i radosne okrzyki towarzyszą dzieciom przez cały czas pobytu na świeżym powietrzu. Zapraszamy do galerii zdjęć.

          • ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA 🐈🐈‍⬛
            • ŚWIATOWY DZIEŃ KOTA 🐈🐈‍⬛

            • Przedszkolaki wcielały się w swoich ulubieńców, uczestniczyły w kocich zabawach. Celem obchodów tego dnia było podkreślenie znaczenia kotów w życiu człowieka oraz uwrażliwienie się na potrzeby wszystkich zwierząt.

          • WYZWANIE CZYTELNICZE ZAKOŃCZONE !
            • WYZWANIE CZYTELNICZE ZAKOŃCZONE !

            • Celem wyzwania czytelniczego organizowanego przez bibliotekę pod nazwą „Zakochaj się w książce” było rozwijanie i promowanie zamiłowania do literatury pięknej oraz promocja biblioteki i jej zbiorów.Aby wziąć udział w wyzwaniu należało wypożyczyć książkę o tematyce miłości oraz krótkiej odpowiedzi na pytanie- która z przeczytanej historii o miłości była Ci najbliższa i dlaczego?

              Dziękujemy Nagrodzonym Uczniom:

              Nataszy Sz. z kl.8 A, która pięknie przedstawiła uczucia bohaterów „Romeo i Julia” W. Szekspira, Wiktorii K. z kl. 5 B za jej miłość do ”Wojowniczych kotów" E. Hunter,

              Hubertowi L. za jego przemyślenia na temat przyjaźni i miłości do ”Psa, który jeździł koleją" oraz Liliannie J. z kl.3 B za jej serce dla Beli bohaterki „Pięknej i Bestii”, która aby uwolnić ojca ofiarowuje swoją wolność.

          • DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PRACY W ZESPOLE
            • DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PRACY W ZESPOLE

            • W dzisiejszym świecie umiejętność pracy w grupie jest kluczowym elementem sukcesu w wielu obszarach życia. Współpraca przynosi zazwyczaj efektywniejszy wynik,
              o czym przekonali się uczniowie klasy 6b.

              Na lekcjach języka polskiego , podczas praktycznych działań, dowiedzieli się, dlaczego  umiejętności pracy zespołowej są tak ważne. Szóstoklasiści w czasie realizacji grupowych zadań ćwiczyli skuteczną komunikację, rozwiązywanie konfliktów, cierpliwość
              i wytrwałość, kreatywność i innowacyjność, aktywne słuchanie i empatię, zrozumienie ról
              i kompetencji, podejmowanie decyzji zespołowych, motywowanie oraz podział obowiązków
              i odpowiedzialność. Dzięki prawidłowej współpracy udało się uczniom przygotować ciekawe lapbooki do lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R. R. Tolkiena (szóstoklasiści pozytywnie zaskoczyli mnie swoimi pomysłami). Na kolejnych lekcjach wcielili się
              w projektantów strony internetowej. Ich zadaniem było zaprojektowanie strony internetowej poświęconej lekturze „Pajączek na rowerze” Ewy Nowak. Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, każda z nich zajęła się stworzeniem projektu jednej z zakładek strony internetowej. W ramach cyklu lekcji poświęconych powieści „Pajączek na rowerze” szóstoklasiści wykonali jeszcze jedno zadanie – tkali sieć pajęczą z planem wydarzeń (na sieci pajęczej przyklejali punkty planu wydarzeń). Powstały ciekawe prace, a przy okazji uczniowie usprawnili umiejętność opowiadania fabuły powieści, bowiem podczas wykonywania pracy plastycznej opowiadali o wydarzeniach w lekturze.

              Szóstoklasiści wykazali się pomysłowością, a przede wszystkim chętnie współpracowali.

          • PODSUMOWANIE OBCHODÓW TYGODNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU
            • PODSUMOWANIE OBCHODÓW TYGODNIA BEZPIECZNEGO INTERNETU

            • W ramach obchodów Tygodnia Bezpiecznego Internetu, organizowanego z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu (DBI), który w tym roku przypadał 11 lutego, uczniowie klas 1-8 uczestniczyli w licznych działaniach edukacyjnych mających na celu zwiększenie świadomości na temat bezpiecznego korzystania z Internetu.

              Celem działań było:

              ✅uświadomienie uczniom zagrożeń związanych z Internetem;
              ✅kształtowanie odpowiedzialnych postaw w zakresie cyberbezpieczeństwa;
              ✅rozwijanie umiejętności rozpoznawania zagrożeń oraz skutecznego reagowania na nie.

              Podczas lekcji informatyki uczniowie oglądali prezentacje multimedialne oraz filmy edukacyjne dotyczące zagrożeń w sieci. Po seansie odbywały się dyskusje, w których dzieci analizowały obejrzane treści, dzieliły się swoimi doświadczeniami oraz omawiały sposoby bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie.

              Kolejnym etapem działań były interaktywne ćwiczenia realizowane na platformach INTERLAND oraz WordWall. Uczniowie mieli okazję utrwalać wiedzę poprzez:
              krzyżówki i łamigłówki o tematyce cyberbezpieczeństwa,
              wykreślanki i memory związane z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu,
              gry edukacyjne, które w angażujący sposób przypominały o zasadach bezpiecznego surfowania po sieci,
              tworzenie logo symbolizującego tegoroczne obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.

              Szczególną uwagę poświęcono również zagadnieniu dezinformacji w Internecie. Uczniowie analizowali przykłady fake newsów, uczyli się metod ich rozpoznawania oraz ćwiczyli krytyczne myślenie przy ocenie wiarygodności źródeł informacji.

              Na zakończenie działań uczniowie sprawdzili swoją wiedzę w interaktywnym quizie na platformie Kahoot!. Rywalizacja wzbudziła wiele emocji, a chęć zdobycia jak najwyższego wyniku zmotywowała uczestników do jeszcze większego zaangażowania i pogłębiania wiedzy.

              W pierwszym półroczu na lekcjach informatyki wdrażano w klasach 5 program „Asy Internetu i Turniej”, poruszający zagadnienia wartości, emocji oraz bezpieczeństwa w sieci. Program ten będzie kontynuowany w drugim półroczu, co pozwoli na dalsze kształtowanie odpowiedzialnych postaw wśród uczniów.

              Obchody Tygodnia Bezpiecznego Internetu były wartościową inicjatywą, która dostarczyła uczniom cennej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie cyberbezpieczeństwa. Zdobyte informacje z pewnością przyczynią się do bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu przez młodych użytkowników. 🌐🔐😊🌐🔐