WYCIECZKA KLAS ÓSMYCH DO SZTUTOWA I MALBORKA
W piątek 18 października klasy 8 wzięły udział w wycieczce szkolnej. Uczniowie odwiedzili najpierw niemiecki obóz koncentracyjny i zagłady Stutthof. Zobaczyli tam autentyczne, zachowane baraki więźniów, a w nich sale mieszkalne, szpitalne a nawet operacyjne.
Bardzo poruszaĵacy dla uczniów był widok komory gazowej oraz krematorium, gdzie palono zwłoki więźniów.
Lekcja historii w takim miejscu, pozostawi wiele wspomnień i obrazów w uczniowskiej pamięci.
Kolejnym ważnym historycznie miejscem, które odwiedzili uczniowie był zamek krzyżacki w Malborku.
Spacer zamkowymi korytarzami i ścieżkami obfitował w niezapomniane wrażenia i widoki.
Największy gotycki zamek w Europie swoją wielkością i licznymi motywami ozdobnymi takimi jak portale, rzeźby, kolumnady wzbudził zachwyt wszystkich.
Historię siedziby Wielkich Mistrzów Krzyżackich i stolicy Zakonu Krzyżackiego w ciekawy sposób opowiedziały nam panie przewodniczki, które opowiadając historię tego miejsca, prowadziły nas po krętych korytarzach i dziedzińcach zamkowych.
W zwiedzaniu tych miejsc należących do polskiego dziedzictwa kulturowego i narodowego towarzyszyły uczniom Panie: Marta Łozowska, Ewelina Kopyczyńska i Dorota Sterniak.
74
"ZDROWE I KOLOROWE ŚNIADANIE"
Każdy przedszkolak wie, że najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie oraz że prawidłowe żywienie decyduje o prawidłowym rozwoju dziecka, a także ma wpływ na aktywność w ciągu dnia. Dlatego też Biedronki i Ananaski chętnie przystąpiły do przygotowania zdrowego śniadania. Przedszkolaki wykorzystując zdrowe produkty i samodzielnie upieczony chleb przygotowały wesołe kanapki. Przedszkolaki zajadały się własnoręcznie przygotowanymi kanapkami. Po skończonym posiłku wszyscy wspólnie posprzątali i byli gotowi na zajęcia.
12
ŚWIATOWY DZIEŃ CHLEBA 🍞
16 października - Światowy Dzień Chleba. Przedszkolaki miały dziś okazję poznać proces powstawania chleba - od uprawy zbóż, przez mielenie ziarna na mąkę, aż po pieczenie bochenków. Poznały składniki potrzebne do przygotowania chleba. Samodzielnie przygotowały ciasto do wypieku. Obserwowały jak rośnie i piecze się chleb. Mali piekarze spisali się na 6.
26
OGŁOSZENIE WYNIKÓW I WRĘCZENIE NAGRÓD ZA SZKOLNY ETAP KONKURSU PLASTYCZNEGO MEN "POLSKA NA CZELE EUROPEJSKIEJ RODZINY"
W piątek, 11.10. odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród za szkolny etap konkursu plastycznego MEN "Polska na czele europejskiej rodziny".
Poniżej przypominamy zwycięzców:
KLASY 4-8
• I MIEJSCE - Kacper K. kl. 6b
KLASY 1-3
• I MIEJSCE - Ola D. kl.2a
• II MIEJSCE - Damian G. kl. 3a
• III MIEJSCE - Melania Ł. kl.1b
WYRÓŻNIENIA:
• Bartosz J. kl.3a
• Zuzanna P. kl.2a
• Hanna Ł. kl. 1b
Jeszcze raz serdecznie gratulujemy!
6
WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO! 🥳
💁 "MAM TĘ MOC!" - UROCZYSTY APEL Z OKAZJI DNIA EDUKACJI NARODOWEJ📷
💁WYCIECZKA DO KRAKOWA✈️
Uczniowie klas IV-VI w ramach projektu "Podróże z klasą" wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Udaliśmy się tam samolotem, co było dla uczniów ogromnym wyzwaniem, ponieważ większość nie leciała nigdy samolotem. W Krakowie odwiedziliśmy Centrum Nauk Zmysłów, gdzie przewodnicy zabrali dzieci w świat doświadczeń - strona światła i ciemności. Odbyły się zajęcia z osobami niewidomymi, dzięki którym uczniowie mogli choć na chwilę znaleźć się w ich świecie ciemności. Drugim punktem zwiedzania było Centrum Przyrodnicze. Tam uczniowie poznali początki istnienia świata i ludzi. Trzecim punktem naszej wycieki było Muzeum Lotnictwa Polskiego. Przewodnicy w sposób urozmaicony i z zaangażowaniem przekazali wiedzę na temat poznanych samolotów. Ostatnim punktem był Wawel, Zamek Królewski, Stary Rynek, Dzwon Zygmunta i Smocza Jama. Wycieczka była pełna wrażeń i nowych doświadczeń.
143
WYCIECZKA KLAS TRZECICH DO KORTOSFERY
Dnia 10 października 2024r. uczniowie klas trzecich mieli wyjątkową okazję uczestniczyć w fascynującej wycieczce do Kortosfery – nowoczesnego centrum naukowego, które łączy edukację z rozrywką. To miejsce, w którym nauka staje się przygodą, a uczestnicy mogą na własne oczy zobaczyć i doświadczyć różnorodnych zjawisk naukowych.
Nasza wyprawa rozpoczęła się od zwiedzania Kortosfery z przewodnikiem, który w ciekawy sposób opowiadał o działaniu centrum oraz o najważniejszych wystawach i laboratoriach. Dzięki temu mieliśmy nie tylko okazję podziwiać nowoczesne instalacje, ale także zrozumieć, jakie procesy kryją się za prezentowanymi doświadczeniami.
Jednym z najciekawszych punktów programu była wizyta w laboratorium biologiczno-chemicznym, gdzie uczniowie poznali zagadnienia związane ze światłem. Dowiedzieliśmy się, jak różne rodzaje światła wpływają na otaczającą nas materię, a także jakie znaczenie ma światło w badaniach chemicznych i biologicznych. Z wielkim zaciekawieniem obserwowaliśmy eksperymenty, które pozwalały zobaczyć zjawiska takie jak fluorescencja i luminescencja – kolory i efekty świetlne w tych doświadczeniach zrobiły ogromne wrażenie na wszystkich uczestnikach.
Kolejnym punktem programu było laboratorium żywności, które wzbudziło równie duże zainteresowanie. Uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się, jak nauka wpływa na produkcję i przetwarzanie żywności. Poznaliśmy procesy chemiczne, które pomagają w konserwacji jedzenia oraz metody, dzięki którym możemy sprawdzić jakość produktów spożywczych. Każdy z uczestników mógł też spróbować własnych sił w prostych eksperymentach, co pozwoliło lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia.
Wycieczka do Kortosfery była nie tylko interesującą lekcją, ale także inspirującą podróżą w świat nauki. Uczniowie wrócili z niej pełni nowych doświadczeń i wiedzy, która z pewnością przyda się w dalszej nauce.
140
10 PAŹDZIERNIKA - ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA PSYCHICZNEGO
"Uczyń zdrowie i dobre samopoczucie psychiczne wszystkich globalnym priorytetem" - to hasło tegorocznych obchodów Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego, a takiego wsparcia mogą szczególnie potrzebować osoby, które zmagają się z chorobą nowotworową, a także ich najbliżsi. Pacjenci doświadczają często lęku o przyszłość, obawiają się przebiegu leczenia, a trudności i dyskomfort związany z terapią mogą prowadzić do depresji czy nawet zespołu stresu pourazowego. Dlatego też po usłyszeniu diagnozy choroby nowotworowej, poza leczeniem farmakologicznym, chorym zalecane jest wsparcie psychologa (psychoonkologa), psychiatry lub psychoterapeuty.
1
UCZ. KL. 7A UCZESTNICZYLI W ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO
Dnia 09.10.2024r. uczniowie klasy 7 a uczestniczyli w zajęciach z zakresu doradztwa zawodowego. Zajęcia odbyły się w formie warsztatów prowadzonych przez pana Łukasza Żebrowskiego. Celem warsztatów było zwiedzanie CKZ połączone z prezentacją zawodów, które oferuje PCE w Kętrzynie. Dziękujmy serdecznie organizatorom i panu Łukaszowi za zaciekawienie uczniów i mile spędzony czas.
10
💁UCZ. KL. 1A POZNALI TANGRAM
Uczniowie kl. IA poznali chińską łamigłówkę - Tangram. Wymyślił ją nauczyciel o imieniu Tang, aby zaciekawić matematyką swoich pracowitych uczniów. Tangram składa się z 7 elementów w postaci figur geometrycznych, powstałych przez rozcięcie kwadratu. Uczniowie układali z jego elementów różne wzory. Rozwijali logiczne myślenie, spostrzegawczość, wyobraźnię przestrzenną.
12
„PRZETWORY MLECZNE”
W dniu 9 października 2024 roku w klasie 3b odbyła się wyjątkowa lekcja w ramach tematu „Przetwory mleczne”. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w degustacji różnorodnych serów, dzięki czemu poznali smakowe i aromatyczne bogactwo produktów mlecznych.
Podczas lekcji uczniowie próbowali serów o różnych strukturach i smakach – od delikatnej ricotty, przez kremowy camembert, aż po wyrazisty ser pleśniowy. Wszyscy mieli możliwość wypowiedzenia się na temat swoich wrażeń smakowych, a także dowiedzieli się, jak powstają poszczególne rodzaje serów. Nauczycielka przybliżyła również procesy produkcji przetworów mlecznych, a uczniowie z zaciekawieniem słuchali o tradycjach serowarskich.
Degustacja wzbudziła duże zainteresowanie wśród dzieci, które chętnie wymieniały się swoimi opiniami i nowymi ulubionymi smakami. Lekcja zakończyła się wspólnym omówieniem korzyści zdrowotnych płynących z spożywania nabiału.
10