• ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO "MOJA WĘDKARSKA PRZYGODA"
            • ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLASTYCZNEGO "MOJA WĘDKARSKA PRZYGODA"

            • Dnia 05.04.2024r. w Urzędzie Miasta odbyło się uroczyste wręczanie nagród laureatom konkursu plastycznego "Moja wędkarska przygoda". Konkurs organizowany był przez Koło PZW Mazury i Zastępcę Burmistrza Miasta Karola Lizurej.

              Na konkurs wpłynęło 70 prac z 5 szkól podstawowych. Nasi uczniowie zdobyli następujące miejsca w kategoriach wiekowych:

              W kategoriach klas 0-3

              II miejsce zajęła Olivia Wasilewska z grupy przedszkolnej „Żuczki"

              Wyróżnienia otrzymali: Kacper Thimm z kl. IA, Aleksandra Drózd z kl. IA i Julia Górecka z kl. IB

              W kategorii klas IV-VIII

              I miejsce zajął Kacper Kosior z kl. VB.

              WSZYSTKIM LAURETOM I WYRÓŻNIONYM SERDECZNIE GRATULUJEMY!

          • ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU💙
            • ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU💙

            • „Dzieci są jak motyle na wietrze…

              Niektóre potrafią latać wyżej, niż inne…

              Ale każde z nich lata najlepiej jak może…

              Po co więc porównywać je do reszty…?

              Każde jest inne…

              Każde jest wyjątkowe…

              Każde jest piękne…” (C. Morall)

              Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony w 2007 roku przez ONZ. Głównym przesłaniem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej i propagowania wiedzy na temat spektrum autyzmu, zaś motywem obchodów jest kolor niebieski. To ukłon w kierunku osób dotkniętych autyzmem i ich rodzin. Niebieskim akcentem społeczność szkoły łączy się z nimi, stara się zrozumieć ich codzienność, z którą muszą się zmagać, a także uczy tolerancji na inność zachowań.

              Nasza szkoła w dniu dzisiejszym również przyłączyła się do obchodów Dnia Świadomości Autyzmu!

              Celem naszej szkolnej akcji jest budowanie akceptacji dla osób z autyzmem oraz uświadamianie czym jest autyzm.

              Autyzm- to zaburzenie rozwojowe związane z nieprawidłową pracą mózgu. Osoby dotknięte autyzmem mają problemy z komunikacją, postrzeganiem świata czy prawidłowym rozumieniem relacji społecznych. My, jako społeczeństwo, musimy sobie uświadomić, iż nie jest to ani lepsze, ani gorsze spojrzenie na świat. Jest po prostu inne.

              CZYM DZIECKO ŻYJE, TEGO SIĘ UCZY

              Jeśli dziecko żyje w atmosferze zachęty, uczy się wiary w siebie.

              Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.

              Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.

              Jeśli dziecko obraca się w atmosferze aprobaty, uczy się lubić siebie i jest silniejsze w stosunku do własnych porażek.

              Jeśli dziecko uczy się w klimacie akceptacji i przyjaźni, uczy się tego, jak znaleźć miłość w realnym świecie.

              Dajemy znak społeczeństwu, że rozumiemy, akceptujemy i jednoczymy się z osobami z autyzmem!

              AUTYZM-POZNAJ, ZROZUM, ZAAKCEPTUJ!

          • 💁‍♀️CZYTELNICZO-KOSTKOWE PRZERWY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
            • 💁‍♀️CZYTELNICZO-KOSTKOWE PRZERWY W BIBLIOTECE SZKOLNEJ

            • Uczniowie klas I-VIII spotykają się w bibliotece szkolnej na czytaniu książek i tworzeniu własnych historii oraz uczestniczą w grach i zabawach relaksacyjno- wyciszających z kostkami Megaminx Dwunastościan, magnetycznymi kostkami, układankami Moyu, kostkami Rubika, kostkami Galxy, kostki opowieści -Story Cubes i innych. Kostki te rozwijają logiczne myślenie, koncentrację i strategię, ale też pozwalają na relaks i wyciszenie.

          • 💁‍♀️ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU "TOLERANCE"
            • 💁‍♀️ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU "TOLERANCE"

            • W konkursie wzięło udział 20 uczniów z klas 1-3. Wszystkie napisy zrobione były bezbłędnie i czytelnie, a uczestnicy wykazali się ogromną pomysłowością (za co wielkie brawa!), w związku z czym jury miało ciężki orzech do zgryzienia z wyborem najciekawszych prac.

              A oto wyniki:

              I MIEJSCE:

              Milan Sz. - kl.3b.

              Wiktor P. - kl.1a.

              II MIEJSCE:

              Roksana G. - kl.2a.

              Kalina Sz. - kl.2a.

              III MIEJSCE:

              Miłosz P. - kl.2a.

              Milena K. - kl.1b.

              WYRÓŻNIENIE:

              - Miłosz M. - kl.2a.

              - Ola D. - kl.1a.

              - Agata K. - kl.3b.

              - Alan G. - kl.1a.

              - Julia G. - kl.1b.

              Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie.

              Nagrodzonym i wyróżnionym GRATULUJEMY!

          • 💁‍♀️ŚWIATOWY DZIEŃ POEZJI
            • 💁‍♀️ŚWIATOWY DZIEŃ POEZJI

            • "Wszystko jest poezją, każdy jest poetą".

              Edward Stachura

              21 marca 2024 roku w szkole i w oddziałach przedszkolnych obchodziliśmy Światowy Dzień Poezji pod hasłem: „Poczęstuj się wierszem”. Tego dnia uczniowie i nauczyciele na przerwach czytali wiersze ulubionych poetów. Sięgnijmy po poezję Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Wisławy Szymborskiej, Tadeusza Różewicza, Czesława Miłosza i innych. Stanowiska z tomikami poezji o wiośnie (Pierwszy Dzień Wiosny) czekały na dzieci klas I-III na II piętrze, którzy licznie brali udział w czytaniu wierszy o wiośnie. Na korytarzu na I piętrze uczniowie IV-VIII czytali wiersze Czesława Miłosza ( Rok 2024 Czesława Miłosza ) i inne wiersze.

              Dziękujemy za udział w akcji czytania poezji uczniom i nauczycielom.

          • 🌸🌿🌞 PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY  🌞🌿🌸
            • 🌸🌿🌞 PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY 🌞🌿🌸

            • Dzień Wagarowicza, to bez wątpienia ulubione święto większości uczniów, a jego dodatkową zaletą jest to, że przypada w pierwszy dzień wiosny, czyli 21 marca. Trudno o lepsze połączenie – wolnego od lekcji i początku ciepłych miesięcy. Nasza szkoła w tym roku ten wyjątkowy dzień spędziła tym razem poza szkołą. Uczniowie wraz z nauczycielami dzięki uprzejmości Nadleśnictwa w Srokowie udali się do Wilczego Szańca gdzie każda klasa wraz z przewodnikiem mogła przemierzyć szlak naszej historii. Podczas zwiedzania oraz pogłębiania swej wiedzy na temat historii miejsca, uczniowie musieli pokonać 9 stacji na których czekały nie lada wyzwania. Po powrocie czekał na nich ciepły posiłek, pieczone kiełbaski oraz słodkości. Atrakcją był sztabowóz, którym każda klasa miała możliwość poznać szlak kolei. Rada Rodziców spisała się na medal. Swoją obecnością zaszczycił nas zastępca burmistrza Miasta Kętrzyn Pan Karol Lizurej, który podziwiał przygotowania i zaangażowanie rodziców. Do tej pięknej wyprawy przyczyniło się mnóstwo sponsorów, którym z całego serca dziękujemy. Dzięki Wam ten dzień zostanie na zawsze w naszej pamięci.

          • KANGUR MATEMATYCZNY
            • KANGUR MATEMATYCZNY

            • Dnia 21 marca 2024 w Szkole Podstawowej nr 3 w Kętrzynie po raz kolejny odbył się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”.
              Głównym organizatorem konkursu matematycznego „Kangur" w Polsce jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych w Toruniu, natomiast międzynarodowym inicjatorem konkursu jest paryskie stowarzyszenie „Kangourou Sans Frontières".
              Polska edycja konkursu Kangur prowadzona jest pod patronatem Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i ma na celu popularyzację matematyki, propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów, zachęcenie młodych do wspólnej, intelektualnej, międzynarodowej zabawy.  
              Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów świętem matematyki.
              W naszej szkole w konkursie uczestniczyli uczniowie kl II-VIII. Do konkursu przystąpiło łącznie 55 osób. Uczniowie rozwiązywali zadania w  kategoriach – Żaczek Maluch, Beniamin i Kadet.
              Konkurs miał na celu praktyczne sprawdzenie posiadanych wiadomości i umiejętności logicznego myślenia podczas rozwiązywania podanych zadań. Stwarzał możliwość przeżycia pięknej przygody z matematyką.